Avagy, mielőtt döntesz, hogy gumi defekt javítás esetén mi tévő légy, olvasd el ezt

Felmerült már benned, hogy mit jelent a lassú defekt, mi a legjobb a gumi defekt esetén, mit csinálunk vulkanizálás során vagy gumi oldalfal javítás során? Ezekre mind választ kapsz a következő írásból.

“Korrektek, árban és minőségben is jó munkát végeztek. “

Andor Szarka
  • Defekttel kapcsolatban a legjobb, amit tehetsz, ha felhívsz minket és megkérdezed a szakembereinket, hogy mi a teendő. Ha nem vagy túl messze, a legszerencsésebb az, ha be tudod hozni a sérült gumit (nyilván, ha az autón van és egy alföldi híd kellős közepén állsz keresztbe fordulva durrdefekttel, akkor ez nem olyan egyszerűen kivitelezhető). Vannak olyan sérülések, amiket telefonban elmondva is rögtön tudjuk, hogy javíthatók-e vagy sem, de a legtöbbet tényleg látnunk kell. Az is járható út szokott lenni, hogy befotózod és átdobod nekünk emailen vagy facebookon.
  • A második lépés, hogy megállapítjuk, javítható-e a sérülés. Kicsi, középen elhelyezkedő, pregnáns (jól elkülönülő) lukak általában könnyen javíthatók. Szilánk, szög, csavar, tüske okozta sérülések esetén jellemző a defekt javítás. Oldalfal sérülésnél, horzsolásnál (például, ha parkolás közben végighúzod a járda szélén) kisebb eséllyel javíthatók.
Gumijavítás defekt javítás
Gumijavítás defekt javítás

Nézzük az előnyöket gumi javítás során

Ha javítható a gumi, akkor jól jártál, mert a defekt javítás sokkal olcsóbb, mint új gumit venni. Ráadásul új gumi vásárlásakor párosával kell számítani a kiadásokra, tengelyenként ugyanis ugyanazzal a kopással kell számolni, tehát nem lehet, hogy csak egy jobb elsőt, vagy bal hátsót veszel cserének újonnan. Olyankor sajnos két elsőt vagy éppen két hátsót kell venni. A megmaradt ép gumit szoktuk ilyenkor pótkeréknek befogni.

A gumi javítás ugyanakkor biztonságos is, hiszen az eljárásnak köszönhetően ez lesz a gumid legerősebb, legellenállóbb része.

Ezenfelül a defekt javítása sokkal gyorsabb, mint új abroncsok beszerzése és felrakása, hiszen fél óra alatt készen is vagyunk vele, újra feltesszük a gumit és már repeszthetsz is tovább.

A lassú defekt tényleg defekt?

Nem, a lassú defekt valójában nem luk a gumin, hanem a felni és a gumi közötti illesztési problémából adódó szelelés. Szép lassan enged a nyomás, ha néhány naponta utána fújod egy benzinkútnál, akkor egy egész szezont is eljárhatsz vele – de minek? A legegyszerűbb, ha bejössz vele a műhelyünkbe (ezzel tényleg könnyű begurulni két benzinkutas újrafújás között), mi leszereljük, megcsiszoljuk a felni peremét.

A gumisok által felhordott víz alapú gumizó szappan (szerelőpaszta) okozhatja azt a korrodált réteget az alufelni és a gumiabroncs között, aminek következményeképpen a két felület nem tökéletes illeszkedése nyomán lassú defekt. Ezt megelőzendő, drótkefével ezt a korrózióréteget el szoktuk távolítani a felni mindkét peremrészénél, indokolt esetben. 

Most már hívhatod a műhelyt időpontért:

>> (061) 320 0652 (Vászondi 1., Szegedi út 41.)
>> (0620) 297 1653 (Vászondi 2., Szegedi út 70.)