És még a fékhatás mérésért is oda vannak

Fékbetét csere? Bár legtöbbször nem is gondolunk rá, mert jól működik, mégis, mikor a fékkel gond van, annak megjavítása bizony nem tűr halasztást. Van néhány olyan hiba az autóban, amivel még el lehet gurulni néhány száz kilométert, bár nem olyan biztonságos/kényelmes, de a napi hajtásban nem visz rá minket a lélek, hogy szervizben dekkoljunk vele. A fékek hibája azonban nem játék, mert a saját biztonságunk és a többi közlekedő biztonsága múlik rajta.

“Szuper hely. Gyors, barátságos kiszolgálás. Megbízható csapat. Ajánlom mindenkinek, én nagyon elégedett vagyok velük…”

Király Andrea
Fékbetét csere, féktárcsa csere, fékfolyadék ellenőrzés Angyalföldön

Gábor szerint mikor nem tűr halasztást a fékbetét csere?

  • ha világít a fékikon a műszerfaladon, akkor nyilván
  • ha ráz, illetve remeg a kormány a kezedben, az fék és futómű hiba is lehet
  • sőt, akkor is, ha az egész autó rángat, mert ez az egyenletlenül kopott féktárcsa jele
  • és/vagy fémes, nyiszatoló hangot hallasz, mert ez az elkopott fékbetét jellegzetes hangja
  • valamint, ha úgymond puha a fékpedál, ahogy nyomkodod, illetve, ha hosszú a fékpedál útja.

A fékrendszer az autód lassítására, megállítására vagy állóhelyzetben való rögzítésére szolgál. Amit szemmel is azonnal kiszúrsz, az a féktárcsa és a fékbetét. A vas, vagy acél anyagú, kerékkel együtt forgó tárcsát súrlódással állítja meg a fékbetét. (Amit a zárt rendszerű fékfolyadék hoz mozgásba.) Mindkét alkatrész kopó, de a fékbetét gyakrabban szorul cserére. Új állapotában a fékbetét kb. 1 cm vastag, amikor 0,3 cm-re vékonyodik, az már eléggé életveszélyes állapot, szóval célszerű nem eddig feszíteni a húrt.

Ha ez világít a műszerfalon, akkor irány a szerviz, mert fékbetét csere kell, vagy nézzetek rá a féktárcsára, fékolajra is
Fékbetét csere jelzése a műszerfalon – ha ezt látod, azonnal állj félre és hívj minket

Mi a pálya a fékolajjal?

Tisztáztuk a fékbetét és a féktárcsa szerepét, mondok még olyan durvaságokat is, mint féknyergek és fékmunkahengerek, amik totál nagy hő alatt mozognak. De tudok ennél kegyetlenebbet is: hogyan kerülhetnek buborékok a zárt rendszerű fékolajba? Hát simán úgy, ha keményen besatuzol. Ezek a fékolaj-bubik rontják a fékezés hatásfokát.

Miért jó, ha bevállalod a fékjavítást?

Lássuk csak az előnyöket, ha ráveszed magad a fékszervizre:

  • az első és legfontosabb, hogy majd odafenn a végelszámolásnál kapsz néhány jó pontot, hogy nem nyírtál ki féltucat ártatlan járókelőt, mikor nem tudtad lefékezni a kocsidat – megjegyzem, mindig az ártatlanok szívják meg, mindig
  • aztán az sem utolsó, hogy épségben marad a családod, a baráti köröd, a potyázó szomszéd, vagy a kissé bizarr, ám jólelkű stopposod, amikor be kell satuznod a két hónapos cuki cica miatt
  • sőt, életben marad a cuki cica is, hurrá
  • emellett még néhány süni és galamb is (kivéve a deszantosokat, persze)
  • leélheted az életedet úgy, hogy mindkét lábad mozog
  • és a tűzoltóknak sem csináltál egy tök felesleges kanyart, hogy kivágjanak a totálkáros autódból
  • de az sem elhanyagolható előny, hogy jóval kevesebbet kell költened a kocsid felújítására
  • és évekig tartó kártérítési perekre.

Hát nem megéri egy fél óra és néhány ezres inkább ehelyett a sok szarság helyett?

Fékhatás mérést is megoldjuk

A műszeres fékhatás mérés során megállapítjuk, hogy az első, illetve a hátsó fékberendezések közel egyformán fognak-e. Az elsők között nem lehet 20%-nál nagyobb fékerő eltérés, a hátsók között nem lehet 30%-nál nagyobb. A konkrét hibát feltárjuk. Viszont ez néhány órás folyamat, külső helyszínen történik, ráadásul együtt intézzük a lengéscsillapító méréssel. Szóval lesz néhány órád a környéken mindenféle ügyintézésre vagy chillezni valami közeli kávézóban.

Ha kedved szottyant egy jó kis fékszervizhez, ne habozz:

>> (0620) 297 1653 (Vászondi 2., Szegedi út 70.)