- ha világít a fékikon a műszerfaladon, akkor nyilván
- ha ráz, illetve remeg a kormány a kezedben, az fék és futómű hiba is lehet
- sőt, akkor is, ha az egész autó rángat, mert ez az egyenletlenül kopott féktárcsa jele
- és/vagy fémes, nyiszatoló hangot hallasz, mert ez az elkopott fékbetét jellegzetes hangja
- valamint, ha úgymond puha a fékpedál, ahogy nyomkodod, illetve, ha hosszú a fékpedál útja.
A fékrendszer az autód lassítására, megállítására vagy állóhelyzetben való rögzítésére szolgál. Ami szemmel is azonnal feltűnik, a féktárcsa és a fékbetét. A vas, vagy acél anyagú, kerékkel együtt forgó tárcsát súrlódással állítja meg a fékbetét. (Amit a zárt rendszerű fékfolyadék hoz mozgásba.) Mindkét alkatrész kopó, de a fékbetét gyakrabban szorul cserére. Új állapotában a fékbetét kb. 1 cm vastag, amikor 0,3 cm-re vékonyodik, az már eléggé életveszélyes állapot, szóval célszerű nem eddig feszíteni a húrt.