Csatlakozz több ezer ügyfelünkhöz, akik már féktárcsa csere után vannak

Féktárcsa csere? A fék az autód egyik legfontosabb rendszere. Sima ügy, ha rendesen fog, de az idő vas foga bizony ezt is kikezdi. A fék javítása azonban nem halogatható, mint mondjuk egy kiégett fényszóró, vagy lifegő ablaktörlő lapát (bár nyilván ezek sem). A saját, családod, mindenféle egyéb utasod és a többi ártatlan közlekedő érdekében nagy felelősséged, hogy a féked úgy fogjon, mint új korában.

A fékrendszer hibájának jele a műszerfalon
Ez a fékhiba jele a műszerfaladon, ha ezt látod, azonnal hívj

Mikor ne habozz féktárcsa csere ügyben?

  • ha meghosszabbodott a fékpedál útja, vagy, ha puhábbnak érzed a fékpedált
  • ha fékezésnél egyik oldalra erősen húz az autód
  • vagy rángat, remeg a kormány a kezedben, mert ilyenkor a futómű elállítódhat
  • de akkor is, ha az egész autó ráz, mert ez az egyenletlenül kopott féktárcsa jele
  • sőt, ha fémes, súrlódó hangot hallasz (ez az elkopott a fékbetét jellegzetes hangja)

“Profi, rugalmas csapat. Ajánlani tudom mindenkinek.”

Gyula Szabó

Egy kis elméleti finomság

A féked az kocsid lassítására, megállítására vagy állóhelyzetben való rögzítésére szolgál. Amit szemmel is azonnal kiszúrsz, az a féktárcsa és a fékbetét. A vas, vagy acél anyagú, kerékkel együtt forgó tárcsát súrlódással állítja meg a fékbetét. Amit a zárt rendszerű fékfolyadék hoz mozgásba. Ha durván satufékezel, buborékok keletkeznek a fékolajban, amik igencsak rontják a fékezés hatásfokát. A féktárcsa és a fékbetét is kopó alkatrész, de a fékbetét gyakrabban szorul cserére. Új állapotában a fékbetét kb. 1 cm vastag, amikor 0,3 cm-re vékonyodik, az már eléggé életveszélyes állapot, szóval célszerű nem eddig feszíteni a húrt. Az eddig felsoroltakon kívül érdemes még ismerni a féknyergeket és a fékmunkahengereket is, amik őrült nagy hő alatt dolgoznak.

Féktárcsa csere, ha ráz, rángat vagy oldalra húz
Féktárcsa csere, ha ráz, rángat vagy oldalra húz

Lássuk csak az előnyöket, ha ráveszed magad a fékszervizre

  • a legfontosabb, hogy amikor eljön az idő, odafenn a végelszámolásnál kapsz pár jó pontot, mert nem nyírtál ki féltucat ártatlan járókelőt, ahogy nem tudtad lefékezni a kocsidat – megjegyzem, mindig az ártatlanok szívják meg, mindig
  • de az sem utolsó, hogy megmarad a családod, a baráti köröd, a potyázó szomszéd, vagy a kissé bizarr, ám kedvesnek tűnő stopposod, amikor besatuzol egy három hónapos cuki cica miatt
  • sőt, életben marad a cuki cica is, hurrá
  • emellett még pár süni és galamb is (kivéve a deszantosokat, persze)
  • leélheted az életedet úgy, hogy mindkét lábad ép
  • és a tűzoltóknak sem csináltál egy full felesleges kanyart, hogy kivágjanak a totálkáros autódból
  • de az sem elhanyagolható előny, hogy jóval kevesebbet kell költened a kocsid felújítására, meg az évekig elhúzódó kártérítési perekre

Hát nem jobb fél óra a szervizben és pár ezres ehelyett a sok szarság helyett?

Ha kedved támadt egy jó kis fékjavításhoz, ne habozz:

>> (0620) 297 1653 (Vászondi 2., Szegedi út 70.)