Néha már csak a féktárcsa csere segít
Féktárcsa csere? A fék az autód egyik legfontosabb rendszere. Sima ügy, ha rendesen fog, de az idő vas foga bizony ezt is kikezdi. A fék javítása azonban nem halogatható, mint mondjuk egy kiégett fényszóró, vagy lifegő ablaktörlő lapát (bár nyilván ezek sem). A saját, családod, mindenféle egyéb utasod és a többi ártatlan közlekedő érdekében nagy felelősséged, hogy a féked úgy fogjon, mint új korában.

Mikor ne habozz féktárcsa csere ügyben?
- ha meghosszabbodott a fékpedál útja, vagy, ha puhábbnak érzed a fékpedált
- ha fékezésnél egyik oldalra erősen húz az autód
- vagy rángat, remeg a kormány a kezedben, mert ilyenkor a futómű elállítódhat
- de akkor is, ha az egész autó ráz, mert ez az egyenletlenül kopott féktárcsa jele
- sőt, ha fémes, súrlódó hangot hallasz (ez az elkopott a fékbetét jellegzetes hangja)
Kreatív társaság
Rugalmas, kreatív társaság, korrekt árakkal.
Fasza gyerekek
Fasza gyerekek jó helyen, jól és gyorsan dolgoznak! Köszi! (Kávé)
Ne fázzanak a gyerekek
Nemcsak hogy gyorsak, közvetlenek és segítőkészek voltak, de még azt is megkérdezték, a gyerekeket meg tudom-e oldani, hogy ne fázzanak. Minden elismerésem a cégnek!
Hozzáértő csapat
Gyors, precíz és hozzáértő csapat, minden tekintetben ajánlom őket!
Rendes gumis a Gabesz
Rendes, korrekt gumis a Gabesz, legközelebb is hozzá megyek 🙂
Profi munka tárolással
Mikor megkérdeztem telefonon mikor tudnék menni, jelezték, hogyha rögtön odamegyek, fogadnak. Így is lett, gyorsan végeztem. Profi munka, tárolást is vállalnak.
Szezonban is simán fogadtak
Ajánlani tudom őket, simán A fogadtak, pedig szezon volt. Gyorsan és profin végezték a kerék cserét. A lista árak megtalálhatóak a neten, ami szintén dicséretes.
Nem jutna eszembe máshova vinni az autóinkat
Ma a Szegedi út 41. alatti szervízben voltam, segítséget kértem és kaptam, ráadásul olyan készséggel tette, ami után eszembe nem jutna máshova vinni az autóinkat. Köszönet Neki ezúton is.
Egy kis elméleti finomság
A féked az kocsid lassítására, megállítására vagy állóhelyzetben való rögzítésére szolgál. Amit szemmel is azonnal kiszúrsz, az a féktárcsa és a fékbetét. A vas, vagy acél anyagú, kerékkel együtt forgó tárcsát súrlódással állítja meg a fékbetét. Amit a zárt rendszerű fékfolyadék hoz mozgásba. Ha durván satufékezel, buborékok keletkeznek a fékolajban, amik igencsak rontják a fékezés hatásfokát. A féktárcsa és a fékbetét is kopó alkatrész, de a fékbetét gyakrabban szorul cserére. Új állapotában a fékbetét kb. 1 cm vastag, amikor 0,3 cm-re vékonyodik, az már eléggé életveszélyes állapot, szóval célszerű nem eddig feszíteni a húrt. Az eddig felsoroltakon kívül érdemes még ismerni a féknyergeket és a fékmunkahengereket is, amik őrült nagy hő alatt dolgoznak.
Lássuk csak az előnyöket, ha ráveszed magad a fékszervizre
- a legfontosabb, hogy amikor eljön az idő, odafenn a végelszámolásnál kapsz pár jó pontot, mert nem nyírtál ki féltucat ártatlan járókelőt, ahogy nem tudtad lefékezni a kocsidat – megjegyzem, mindig az ártatlanok szívják meg, mindig
- de az sem utolsó, hogy megmarad a családod, a baráti köröd, a potyázó szomszéd, vagy a kissé bizarr, ám kedvesnek tűnő stopposod, amikor besatuzol egy három hónapos cuki cica miatt
- sőt, életben marad a cuki cica is, hurrá
- emellett még pár süni és galamb is (kivéve a deszantosokat, persze)
- leélheted az életedet úgy, hogy mindkét lábad ép
- és a tűzoltóknak sem csináltál egy full felesleges kanyart, hogy kivágjanak a totálkáros autódból
- de az sem elhanyagolható előny, hogy jóval kevesebbet kell költened a kocsid felújítására, meg az évekig elhúzódó kártérítési perekre