Gumijavítás

Gumijavítás általában akkor lehetséges, ha a defektet kisebb sérülés okozta (pl. tüske, szilánk, csavar, stb.). Ez lehet szegtapaszolás, ami nagyjából olyan, mint amikor egy gumimatracot egy kis javítómatricával megragasztunk.

Gyors, olcsóbb és néha jobb is

Gumijavítás gyakran előfordul szezonon kívül. Amikor javítható a sérülés, akkor érdemes megjavítani inkább a gumit, ahelyett, hogy újat kéne venni. A defektjavítás gyors, sokkal olcsóbb, mint az új, biztonságos és tartós is. Csak azt kell tudni, hogy nem minden típusú sérülés javítható.

Műhelyünk több mint hatvan éve működik. A szakembereinknek fontos, hogy jó munkát adjanak ki a kezükből. Így teljes biztonságban közlekedhetsz és egyáltalán nem kell attól tartanod, hogy rossz munkát végzünk.”

Amit mindenképp tudnod kell gumijavítás előtt

  • gumijavítás pénztárca kímélő, gyors és biztonságos is. Ha olyan a gumiabroncs sérülése, akkor olcsóbb a javítás, mint az új abroncs vásárlása.
  • Érdekesség, hogy a javított gumi a javításnál erősebbé válik, mint előtte. A javított rész erősebb lesz, mint a gumi eredetileg.
  • lassú defekt sokszor nem luk miatt van, hanem a felni és a gumi rossz illeszkedése miatt. A lassú defekt valójában nem luk a gumin, hanem a felni és a gumi közötti illesztési problémából adódó szelelés. Szép lassan enged a nyomás, ha néhány naponta utána fújod egy benzinkútnál, akkor egy egész szezont is eljárhatsz vele – de minek? A legegyszerűbb, ha bejössz vele a műhelyünkbe, mi leszereljük, megcsiszoljuk a felni peremét. A gumisok által felhordott víz alapú gumizó szappan (szerelőpaszta) okozhatja azt a korrodált réteget az alufelni és a gumiabroncs között, aminek következményeképpen a két felület nem tökéletes illeszkedése nyomán lassú defekt. Ezt megelőzendő, drótkefével ezt a korrózióréteget el szoktuk távolítani a felni mindkét peremrészénél, indokolt esetben.

A defekt javítás menete

A legjobb, amit tehetsz, ha felhívsz minket és megkérdezed a szakembereinket, hogy mi a teendő. Ha nem vagy túl messze, a legszerencsésebb az, ha be tudod hozni a sérült gumit. Vannak olyan sérülések, amiket telefonban elmondva is rögtön tudjuk, hogy javíthatók-e vagy sem, de a legtöbbet tényleg látnunk kell. Az is járható út szokott lenni, hogy befotózod és átdobod nekünk emailen vagy facebookon.

A második lépés, hogy megállapítjuk, javítható-e a sérülés. Kicsi, középen elhelyezkedő, pregnáns (jól elkülönülő) lukak általában könnyen javíthatók. Szilánk, szög, csavar, tüske okozta sérülések esetén jellemző a defekt javítás. Oldalfal sérülésnél, horzsolásnál (például, ha parkolás közben végighúzod a járda szélén) kisebb eséllyel javíthatók.

Műhelyünkben szezonban is és szezonon kívül is igen gyakori a defektjavítás. A lukas gumit fél órán belül javítjuk általában. Először vízbe mártjuk, így felbukkannak a buborékok. Ez alapján be lehet pontosan határolni a lukat. Persze, ha szemmel nem látható. A lassú defekteket szoktuk így felmérni. A gyors defekteknél egy szög, tüske, vagy hasonló által okozott sérülés szabad szemmel is jól látható. Ott nincs is szükség vízbe mártásra.

Kapcsolódó cikkeink

Kérdésed van?

Igyekeztünk érthetően megfogalmazni a szakmai dolgokat, de ha bármit nem értesz, az nem a te hibád. Ha nem voltunk teljesen egyértelműek és valami még nem világos, készséggel válaszolunk rá.